Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Autor
Wianecka Elżbieta
(5)
Bala Agnieszka
(2)
Kowalcze-Filar Iwona
(2)
Makola Ewa
(2)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Masłowska Joanna
(1)
Wianecka-Kuźma Aleksandra
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Dzieci dwujęzyczne
(3)
Dzieci niedosłyszące
(3)
Dzieci z afazją i alalią
(3)
Dzieci z niezakończonym rozwojem mowy
(3)
Dzieci z wadami wymowy
(3)
Dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi
(3)
Dzieci z zaburzoną komunikacją językową
(3)
Rodzice
(3)
Terapeuci
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(2)
Nauczyciele
(1)
Temat
Mowa
(6)
Język polski
(3)
Czytanie
(2)
Dziecko
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Korekcja mowy
(2)
Nauczanie
(2)
Autyzm
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Jezyk polski
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(7)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Elementarz wraz z zeszytem ćwiczeń pozwala uczyć komunikacji także dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować.
Nauka czytania jest jednym z podstawowych elementów stymulujących całościowy rozwój dziecka. Dzięki niej dziecko rozumie świat, mówi o nim, o swoich odczuciach, potrzebach.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń skierowany jest do wszystkich dzieci. Jest to doskonała pomoc dla dzieci z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych jak i dla tych, które chcą rozwijać umiejętności czytania prostymi metodami. Formuła zestawu Elementarz wraz z Zeszytem ćwiczeń pozwala także uczyć komunikacji dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.W pakiecie zastosowana jest Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R) opierająca się na stymulacji prawej i lewej półkuli mózgu.Kolejność pojawiających się sylab w elementarzu jest zgodna z kolejnością pojawiających się sylab w rozwoju dziecka. Zastosowanie wyrazów globalnych ma pomóc w dalszym procesie czytania i formułowania prostych zdań. Aby uzyskać lepszą koncentrację dziecka, teksty napisane są czcionką bezszeryfową, a sylaby umieszczane są na silnie skontrastowanym tle, naprzemiennie białe sylaby czarne tło, czarne sylaby białe tło.Ćwiczenia zawarte w Elementarzu pomagają rozwijać rozumienie pojedynczych wyrazów, zdań, przeczytanych samodzielnie. Wspierają komunikację na podstawowym poziomie. Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować. Zadania w nim pomogą uczyć się wykorzystywać język, tłumaczyć znaczenie słów, zjawisk, przetwarzać informacje, analizować wydarzenia, wyodrębniać centralny element wydarzenia i jego znaczenie.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń ma być przede wszystkim pomocą i wskazówką dla rodziców, terapeutów w pracy z dziećmi z zaburzeniem rozwoju.Elementarz rozwijający komunikację oraz Zeszyt ćwiczeń może być wykorzystany przez nauczyciela nauczania przedszkolnego, który w skuteczny sposób chce nauczyć czytać dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19695 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 40.
Przedstawiony program jest próbą określenia kierunku terapeutycznego i edukacyjnego w przypadku pracy z dzieckiem zagrożonym autyzmem i autystycznym we wczesnym okresie jego rozwoju.Doświadczenie autorki w pracy z tymi dziećmi ukazuje, że jest to możliwe, choć niekoniecznie proste.Z jednej strony dzieci z tym zaburzeniem są nieprzewidywalne, z drugiej jednak powinny mieć możliwość rozwijania umiejętności zgodnie z programem wyznaczonym przez naturę. Wiedza na temat rozwoju dziecka daje możliwość precyzyjnego konstruowania programu terapeutycznego dla dzieciautystycznych. Wiemy, iż osiągniecie kolejnych kamieni milowych w rozwoju, warunkuje dalszy proces terapeutyczny i edukacyjny.Każda pojawiająca się umiejętność jest bazą dla następnego etapu. Metoda krakowska, która jest podstawą tego opracowania, pozwala zaplanować pracę krok po kroku, zgodnie z etapami rozwoju dziecka oraz daje możliwość stosowania szerokiego wachlarza technik terapeutycznych i edukacyjnych.Program Terapeutyczno-Edukacyjny dla Dzieci Zagrożonych Autyzmem i Autystycznychprzedstawia propozycję pracy w ramach:wczesnego wspomagania rozwoju dzieckaedukacjiterapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19425 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Opis wg okładki.
Wykrzyknienia i wyrażenie dźwiękonaśladowcze pojawiają się pod koniec pierwszego roku życia dziecka. Pełnią bardzo ważną rolę w rozwoju mowy i komunikacji. Dla wielu dzieci jeszcze przez kolejne dwa lata pozostają jedynym sposobem przekazywania znaczeń.Onomatopeje w naturalny sposób umożliwiają dziecku ćwiczenie kompetencji komunikacyjnej (umiejętności porozumiewania się) i artykulacji. Wyrażenia dźwiękonaśladowcze i wykrzyknienia zbudowane są najczęściej z sylaby otwartej, najłatwiejszej artykulacyjnie, ale pojawiają się tu niemal wszystkie spółgłoski z systemu języka. Dzięki temu dziecko ma możliwość ćwiczenia wymowy także trudnych spółgłosek, ale w ułatwionej sytuacji komunikacyjnej.Wyrażenia dźwiękonaśladowcze nazywają nie tylko zwierzęta, ale także przedmioty i zjawiska dziejące się wokół dziecka. Pełnią tym samym rolę rzeczownika, czasownika, przymiotnika i przysłówka. Budują w ten sposób system językowy dziecka, pozwalający mu opowiadać o otaczającym świecie.Dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy oraz z zaburzeniami komunikacji językowej opanowanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych i wykrzyknień jest niezwykle ważne ponieważ buduje pewność skutecznej komunikacji.Ćwiczenia powinny odbywać się codziennie przez 6 minut, czas ten może zostać podzielony na dwie sesje. Warunkiem koniecznym jest użycie słuchawek. Takie postępowanie jest uzasadnione badaniami klinicznymi. Podczas słuchania dziecko musi być odgrodzone od innych bodźców dźwiękowych oraz mieć bezpośrednią stymulację analizatora słuchu.Pomoc przeznaczona jest dla dzieci:- dwujęzycznych- niedosłyszących- z niezakończonym rozwojem mowy- z wadami wymowy- z afazja i alalią- z zaburzeniem komunikacji językowej- z zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymiPraca z książeczką Wyrażenia dźwiękonaśladowcze poprawia koncentrację i uwagę dziecka oraz jest drugim etapem w nauce czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz wraz z zeszytem ćwiczeń pozwala uczyć komunikacji także dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum auyzmu.
Nauka czytania jest jednym z podstawowych elementów stymulujących całościowy rozwój dziecka. Dzięki niej dziecko rozumie świat, mówi o nim, o swoich odczuciach, potrzebach.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń skierowany jest do wszystkich dzieci. Jest to doskonała pomoc dla dzieci z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych jak i dla tych, które chcą rozwijać umiejętności czytania prostymi metodami. Formuła zestawu Elementarz wraz z Zeszytem ćwiczeń pozwala także uczyć komunikacji dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.W pakiecie zastosowana jest Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R) opierająca się na stymulacji prawej i lewej półkuli mózgu.Kolejność pojawiających się sylab w elementarzu jest zgodna z kolejnością pojawiających się sylab w rozwoju dziecka. Zastosowanie wyrazów globalnych ma pomóc w dalszym procesie czytania i formułowania prostych zdań. Aby uzyskać lepszą koncentrację dziecka, teksty napisane są czcionką bezszeryfową, a sylaby umieszczane są na silnie skontrastowanym tle, naprzemiennie białe sylaby czarne tło, czarne sylaby białe tło.Ćwiczenia zawarte w Elementarzu pomagają rozwijać rozumienie pojedynczych wyrazów, zdań, przeczytanych samodzielnie. Wspierają komunikację na podstawowym poziomie. Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować. Zadania w nim pomogą uczyć się wykorzystywać język, tłumaczyć znaczenie słów, zjawisk, przetwarzać informacje, analizować wydarzenia, wyodrębniać centralny element wydarzenia i jego znaczenie.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń ma być przede wszystkim pomocą i wskazówką dla rodziców, terapeutów w pracy z dziećmi z zaburzeniem rozwoju.Elementarz rozwijający komunikację oraz Zeszyt ćwiczeń może być wykorzystany przez nauczyciela nauczania przedszkolnego, który w skuteczny sposób chce nauczyć czytać dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19696 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Zestaw ogólnorozwojowych ćwiczeń edukacyjnych dla dzieci.Książka Elżbiety Wianeckiej i Joanny Masłowskiej zawiera ćwiczenia adresowane do wszystkich dzieci - zarówno tych, które rozwijają się bez przeszkód, jak i tych, które cierpią na różnego rodzaju przypadłości i zaburzenia (dysleksja, zespół Downa, upośledzenie umysłowe itp.)Ćwiczenia można wykonywać w dowolnej kolejności, ponieważ stosowane są one na różnych etapach terapii. Każde z nich można modyfikować i próbować dostosować do specyficznych potrzeb konkretnego dziecka.Dobór ćwiczeń jest nieprzypadkowy. Głównym celem było rozwijanie za ich pomocą umiejętności analizy i syntezy materiału trojakiego rodzaju: pisanego, słuchowego oraz językowego. Dodatkowo, położono nacisk na usprawnianie pamięci, a także na integrację percepcyjno-motoryczną. Ćwiczenia zawarte w niniejszej publikacji stosować można w celu doskonalenia uwagi dzieci, usprawniania słuchu fonemowego, kształcenia analizy i syntezy wzrokowej, sprawności manulanej oraz tzw. pamięci ruchu.Oprócz instrukcji tekstowej, każde ćwiczenie zaopatrzone jest także w fotografię ilustrującą prawidłowy sposób jego wykonania.Książka podzielona jest na 4 części: Samogłoski i sylaby - proste ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania i pisania samogłosek oraz sylab. Głównym celem jest w tym przypadku nauka rozpoznawania i odwzorowywania liter i sylab, co w przyszłości pomoże w nauce czytania i pisania. Pamięć szeregów - rozwijanie pamięci bezpośredniej, dzięki czemu dziecko łatwiej zapamiętuje i odtwarza dany materiał. Ćwiczenia przydatne są w nauce działań arytmetycznych oraz w rozwiązywaniu zadań tekstowych. Język i działanie - nauka rozumienia poleceń językowych oraz ich realizacji w samodzielny sposób. Język ćwiczeń wpływa na poszerzenie biernego (wewnętrznego) słownika dziecka. Opowiadam co widzę - kształtowanie pamięci słuchowej, dzięki której dziecko potrafi utrwalić i przypomnieć sobie zasłyszane informacje usłyszanych. Ponadto, kształtowanie pamięci bezpośredniej (zapamiętanie i odtwarzanie danego materiału).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18320 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Praca z dyktafonem.
Przedstawiamy Państwu następną część znanej już książki "Co dzień łatwiej", która pokazuje proste ćwiczenia, do których nie są potrzebne specjalistyczne pomoce edukacyjne.Ćwiczenia przeznaczone są dla wszystkich dzieci prawidłowo rozwijających się, ale także dla dzieci m.in. z dysleksją, z zaburzeniami rozwojowymi, z autyzmem, Zespołem Downa czy niepełnosprawnością intelektualną.Ćwiczenia mogą być modyfikowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka. Są integralnym elementem całej terapii i nie jest wymagane wykonywanie ich w kolejności przedstawionej w książce. Występują bowiem na różnych etapach terapii.Komunikacja, budowanie zdań, a przede wszystkim nauka zadawania pytań jest podstawą do prawidłowego rozwoju językowego dziecka.Ćwiczenia stwarzają możliwość rozumienia przez dziecko otaczający go świat, a także dają możliwość opisania własnymi słowami tego, co wokół niego się dzieje.Każde ćwiczenie opatrzono oprócz instrukcji słownej fotografią, pokazującą, jak dane ćwiczenie powinno być wykonywane. Przejrzystość układu treści sprzyja skupieniu przy pracy.Część I - praca z dyktafonem i słuchawkami obejmuje:- zdania 2-5 wyrazowe i pytania do tych zdań- pytania i odpowiedzi do obrazka- serie pytań- historyjki- teksty (czytanie, rozumienie)Część II- różnicowanie poleceń- Polecenia wielostopnioweCzęść III- Użycie przedmiotów (naśladownictwo-opis językowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Manualne Torowanie Głosek (MTG) / Elżbieta Wianecka. - Wyd. 2. - Kraków : Wydawnictwo Arson, 2012. - 47, [1] s. : il. ; 24 cm.
Prezentowana Państwu publikacja "Manualne Torowanie Głosek" napisana przez Elżbietę Wianecką przedstawia wybrane chwyty artykulacyjne umożliwiające wywoływanie sylab i wyrazów, mających na celu osiągnięcie samodzielnej komunikacji werbalnej. Dziecko jednak nie będzie mówić nawet, jeśli uzyskamy poprawną artykulację, jeżeli nie będzie rozumieć języka a to z kolei zmusza do uwzględnienia wszystkich elementów terapii przedstawionych w publikacji. Napisana w przystępny sposób staje się świetną pomocą zarówno w gabinecie terapeutycznym jak i w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17524 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Opis wg okładki.
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy.Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek.Do płytek dołączono ilustrowane książeczki. Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania.Drugi etap to przygotowanie do słuchania, rozumienia i samodzielnego tworzenia zdań. Aby mogło w indywidualnym systemie komunikacji pojawić się zdanie niezbędne jest rozumienie i użycie czasownika.To właśnie czasownik otwiera drogę do pojawienia się gramatyki, bo to on wyznacza formę użycia odmienionego przez przypadki rzeczownika.Dziecko musi słuchać własnych realizacji językowych, aby mogło skutecznie uczyć się systemu językowego.Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2x10 minutowe słuchanie nagrania, z wykorzystaniem indywidualnych słuchawek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19572 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Opis wg okładki.
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy.Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek.Do płytek dołączono ilustrowane książeczki. Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania.Drugi etap to przygotowanie do słuchania, rozumienia i samodzielnego tworzenia zdań. Aby mogło w indywidualnym systemie komunikacji pojawić się zdanie niezbędne jest rozumienie i użycie czasownika.To właśnie czasownik otwiera drogę do pojawienia się gramatyki, bo to on wyznacza formę użycia odmienionego przez przypadki rzeczownika.Dziecko musi słuchać własnych realizacji językowych, aby mogło skutecznie uczyć się systemu językowego.Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2x10 minutowe słuchanie nagrania, z wykorzystaniem indywidualnych słuchawek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19573 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej